Началото на новото трасе откъм Влахово
Поглед към свлачището
Цялото трасе на тракторния горски път – от Влахово до Тикалско дере
Участъкът откъм Тикалско дере
Спрените коли преди свлачището откъм Смолян

Обходният път от с. Влахово до Тикалско дере, който трябва да заобиколи свлачището на пътя Смолян – Мадан, още не е напълно пробит. Това се вижда от снимките, направени с дрон, в 17.00 часа в събота (24 март). Малко преди да бъде заснето трасето на тракторния път, бе взривена скала в началото на обхода близо до изхода на село Влахово в посока с. Орешец. Два часа по-рано от пресцентъра на МРРБ бе изпратено прессъобщение, което започва така: „Алтернативното трасе, което заобикаля свлачището, което затвори главен път Смолян – Мадан в района на село Тикале, е пробито. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Валентин Йовев, който извърши оглед на място.“ Пресцентърът цитира Йовев, според когото обходното трасе, което е дълго около 1 км, се уширява, заздравява се пътната основна, изграждат се системи за отводняване и обезопасителни съоръжения, за да може да поеме трафика на автомобили до 12 тона. На снимките от дрона обаче се вижда, че още не е приключило уширяването на пътя.

Въпрос на няколко дни е да пуснем движението по алтернативното трасе, заявява зам.-министърът. И неговото обещание обаче ще остане изпълнено, както и на неговия началник. Шефът на пътната агенция  инж. Дончо Атанасов се зарече, че обходът да бъде готов до 22 март, а министърът на регионалното развитие Николай Нанков – до 25 март. Но и двамата са знаели, че това няма как да се случи по обективни причини. Не за 10 дни, за месец да стане обходният път, това ще е изключително постижение и едва ли ше има аналог в историята.

Строителство по тече на пълни обороти и при изключителна мобилизация с много техника и работници на„ИСА 2000“. Фирмата с бързи темпове разширява и главната улица на село Влахово, установи репортер на „Отзвук“ в събота. Тя ще се свърже главния път Смолян – Мадан с новото трасе на обхода, Докато багери копаят, за да разширят пътя в селото, за да могат да минават и товарни коли до 12.5 тона, работници правят кофраж след кофраж за подпорни стени, а бетоновози на опашка изсипват бетон.

Коментари

коментара

Реклама