В ход е екопроцедура за „третата лента“ на пътя Асеновград – Смолян

1689

Изграждането на „трета лента“ на пътя Асеновград – Смолян вече е в процедура по преценяване необходимостта от Оценка на въздействието на околната среда (ОВОС). Пет месеца след като от Агенция „Пътна инфраструктура“ внесоха инвестиционното предложение в РИОСВ, сега те са представили пълния набор от документи, и предстои произнасяне на РИОСВ дали ще се прави ОВОС или не.

Третата лента на главния път за Пловдив ще бъде само 13,92 км. Предвидено е уширяване да има в три участъка. Първият е с дължина 4,850 км между Хвойна и Чепеларе, от км 68+800 до км 73+650, вторият е 5,300 км в Чепеларе – от км 80+800 до км 86+100, а третият участък от 3,770 км е в село Соколовци от км 90+530 до км 94+300.

Мотивите на пътната агенция са, че с реализацията на проекта ще се подобрят технико-експлоатационните характеристики на посочените пътни участъци, както и транспортната проходимост в региона. От АПИ считат, че това ще повиши нивото на пътна безопасност. Други предпоставки, наложили възникването на инвестиционното предложение, са предстоящото изграждане на ГКПП „Рудозем – Ксанти“ и очакваното увеличаване на тежкотоварния транзитен трафик, както и интензивния неравномерен сезонен трафик по трасето.

Разширяването на пътното платно ще се постигне с конзолни уширения откъм реката, лежащи върху подпорни стени с пилоти или чрез отнемане на ската от към изкопната страна на напречния профил на пътя, както и комбинация от двата модела. Широчината на допълнителната лента за движение ще бъде 3 метра. Преходът между съществуващото платно за движение и допълнителната лента ще бъде 100 метра. Всички площадки за спиране ще бъдат компенсирани с изграждането на нови, запазвайки местоположението си спрямо оста на пътя, посочват още от АПИ.

Коментари

коментара