Третата лента до Пловдив – само 14 км

2220
Снимка: Google Street View

Третата лента на главния път за Пловдив ще бъде само 13,92 км. Това става ясно от уведомлението на Агенция „Пътна инфраструктура“ за инвестиционно предложение, публикувано в сайта на РИОСВ Смолян.

Предвидено е трета лента да има в три участъка. Първият е с дължина 4,850 км между Хвойна и Чепеларе, от км 68+800 до км 73+650, вторият е 5,300 км в Чепеларе – от км 80+800 до км 86+100, а третият участък от 3,770 км е в село Соколовци от км 90+530 до км 94+300.

Мотивите на пътната агенция са, че с реализацията на проекта ще се подобрят технико-експлоатационните характеристики на посочените пътни участъци, както и транспортната проходимост в региона. От АПИ считат, че това ще повиши нивото на пътна безопасност. Други предпоставки, наложили възникването на инвестиционното предложение, са предстоящото изграждане на ГКПП „Рудозем – Ксанти“ и очакваното увеличаване на тежкотоварния транзитен трафик, както и интензивния неравномерен сезонен трафик по трасето.

Разширяването на пътното платно ще се постигне с конзолни уширения откъм реката, лежащи върху подпорни стени с пилоти или чрез отнемане на ската от към изкопната страна на напречния профил на пътя, както и комбинация от двата модела. Широчината на допълнителната лента за движение ще бъде 3 метра. Преходът между съществуващото платно за движение и допълнителната лента ще бъде 100 метра. Всички площадки за спиране ще бъдат компенсирани с изграждането на нови, запазвайки местоположението си спрямо оста на пътя, посочват още от АПИ.

Инвестиционното предложение подлежи на преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС).

„Участъците, които са упоменати, са на база посочени от прединвестиционното проучване. В момента сме на етап преценка дали да се прави ОВОС. От решението на МОСВ зависи ще се прави ли проектиране или ще се върви към инженеринг. Анонсът на министър Нанков беше такъв, че ако МОСВ каже, че не е необходим ОВОС, според мен също е така, тъй като става въпрос за съществуващ път, се предполага, че може да бъде обявена поръчка за инженеринг още в рамките на това полугодие“, коментира областният управител Недялко Славов. На въпрос защо предвидените участъци за трета лента попадат само на територията на Смолянска област, той обясни, че прединвестиционното проучване е било определено за територията на нашата област. „Счетох че е по-подходящо да започнат процедурите, които само на територията на Смолянска област и да не ги обвързваме по някакъв начин с Пловдив. За това ще започнем с тези участъци, а в последствие ще се прави останалото. В противен случай, обединявайки ги двете области, щяхме много да се забавим. Моето мнение е хубаво да се прави поетапно изпълнение, защото ако се тръгне едновременно да се работи, ще блокираме основния път“, каза още Славов.

Коментари

коментара