Славка Чакърова похарчила над 80 000 лева за пиар и банкети

1831

Кметът на община Чепеларе Славка Чакърова пръснала за една година над 80 хил. лева за пиар и банкети. Това става ясно от представената до Общинския съвет информация за просрочените задължения и разходи за външни услуги на администрацията.
„Ударното” харчене на пари в затъналата с дългове община започва веднага след встъпването в длъжност на Чакърова и продължава през цялата година.

Близо 25 хил лева са дадени за банкети – нощувки, коктейли, обеди, вечери и участие в семинари от различно естество. Вечерите и обедите, дадени от новоизбраната кметица в първата година от мандата са за близо 11 000 лева. Коктейлите надхвърлят 2 400 лева, нощувките и хотелски услуги са за 2 500 лева, а за самолетни билети – 603 лева. Солидна е сумата и за участие в семинари – 2 500 лева. 3 000 лева са платени за курс за обучение, а 1 000 лева са дадени само за участие в Годишните награди на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) . Срещу „скромната” сума от асоциацията наградиха общината в категорията „Създаване на туристически атракции и най-добро информационно обслужване на туристите през 2016 г.“, и което, разбира се бе широко отразено по медиите, отново с плащане..
Кметицата на Чепеларе не е жалила средства за реклама, рекламни материали и филми. 25 хил. лева са харчоветне по този параграф. Още през март миналата година общината е броила 4 200 лева за документален филм за зимния празник, посветен на златната ни биатлонистка Екатерина Дафовска. Създаден е и филм за националния фестивал за шлагерна и стара градска песен „Полъх от минали мечти”, който е на стойност 1 000 лева. Не липсва и видеозаснемане на картофения празник „Картоф фест”, който е струвал на общината 800 лева.

За да получи тази грамота на БХРА кметицата Славка Чакърова е платила 1 000 лева от общинския бюджет.

За възстановка на билковите пътеки са похарчени други 792 лева. Не са пестени средства и за включване в изложения. За „Богатството на България” е платена такса от 2 000 лева, а за туристическото изложение „Планините на България” – 870 лева.
Солидни обаче са разходите на администрацията за рекламни материали – тефтери, покани, книги, флаери. Само на смолянската печатарска фирма „ПринтаКом” са броени 10 000.  4 000 лева е излезнало отпечатването на „Рецептурник на родопски ястия”. На печатница „Зеа принт” за рекламни материали са платени още 1 272 лева, както и 1 065 на „Арт трейдинг”.
Фрапиращи средства е отделила кметицата за отпечатване на общински вестник с името „Чепеларе“, който да „информира“ жителите на малката родопска община за успехите на Чакърова и нейния екип. За предпечат и печат за няколко броя на луксозна хартия общината е превела на „Принта Ком” 11 000 лева за общинското издание.
Дори и при бърз преглед на харчовете се забелязват и доста странни неща. Само за озвучаване на сцената за посрещането на световния шампион по сноуборд Радослав Янков общината е платила 3 000 лева, но е успяла да задели за подарък на „златното” момче едва 900 лева.
С всичко изнесено до тук сумите, които Община Чепеларе е платила, надхвърлят 65 000 лева.

Въпреки тежкото финансово състояние общината е отделила средства за заснемане на филм за фестивала на картофите Снимка: SmolyanNews

Успоредно с харчовете за банкети и реклами, Славка Чакърова си е плащала за отразяване в медиите на цитираните по-горе „управленски успехи“, който  е струвал на общината нови над 15 хил. лева. Администрацията е платила 240 лева за препоръчан PR в obshtinite.bg, още 1 598.40 на Радио „Пловдив”, направила си е абонамент за kik-info.com, реклама в списание „Черга” (360 лева). Още 600 лева са платени за участие в „Атлас” и 114 лева за реклама в „Нет ФМ”.
На смолянски сайтове също са били платени пари за медийно обслужване. Сумите варират от 300 до 600 лева за качване на копи-пейст „новини“.
Най-големите суми от Община Чепеларе е получил смолянски вестник – 1 647.75 лева за абонамент и още 1 913 лева за публикации. (Умишлено не споменаваме имената на сайтовете и вестниците, които са обслужвали Чакърова, за да не бъдем обвинени в неколегиалност. Всеки, който иска, може да види на кого какви суми е платила Чакърова – без никакви правила и конкурси.) Солидни са и средствата, „инвестирани” в местно радио, част от национална верига. „Медийното обслужване“ там струва 2640 лева.

Коментари

коментара