Със специални прожекции „Арена“ отбелязва Деня на българското кино в Смолян

1092
"Арена" се намира във фоайето на РДТ "Николай Хайтов"

Днес, 13 януари, отбелязваме официалния Ден на българското кино. На тази дата през 1915 г. се е състояла първата прожекция на първия български игрален филм „Българан е галант“. Режисьор на кратката няма комедия в стила на Макс Линдер е Васил Гендов, който играе и ролята на Българан. На 27 декември 2005 г. Министерски съвет обявява датата за професионален празник на работещите в киното и официален ден на българското кино.

В Смолян се намира единственото действащо кино в областта – „Арена“. През май ще навърши 6 години. За този кратък период, то успя да се превърне в културна институция, която привлича родопчани, туристи и гости на града.

На 21 декември по време на прожекцията на филма „Бъмбълби“ в залата на кино „Арена“ млад мъж предложи брак на своята приятелка. След рекламите на големия екран излезе надпис: „Златина, готова ли си да се омъжиш за мен?“ Годениците са от Смолян, но от години живеят в Англия. За празниците пристигнали да се видят с роднините, и момчето решило да изненада своята половинка, с която имат две прекрасни дечица.

„Трябваше много бързо да го организираме. Пристигнаха на 17-ти и на 23-ти си тръгваха. Единственият вариант беше на 21-ви декември. Щастливият влюбен искаше да изненада своята половинка в киното и да й направи предложение, без значение на кой филм. Дойде през деня, остави букета, питка, шампанско. Беше много чувствено. На целия ред бяха техни приятели, само момичето не знаеше какво предстои“, разказа шефката на киното Елена Чечкова.

Управителят на кино „Арена“ Елена Чечкова:
Смолян имаше нужда от кино, а децата са най-големият редовните ни клиенти

Елена Чечкова

Г-жо Чечкова, на 13 януари се чества Денят на българското кино – професионален празник на работещите в киноиндустрията. С каква прожекция кино „Арена“ в Смолян ще отбележи 105-годишнината от първия български игрален филм „Българан е галант“?
Кино „Арена“ всяка година отбелязва Деня на българското кино. Традицията ще се запази и тази година. В петък (11 януари) е премиерата на сръбската продукция „Южен вятър“ с участието на Христо Шопов и Ивайло Захариев. От 18-ти до 31 януари ще има специална оферта „Филм оф“. Предлагаме промоционална цена на билета от 5 лева, като ще дадем възможност на клиентите ни и да изберат пакетна цена – два билета, пуканки и бонбони, за 14,99 лв.

Има ли интерес към българските филми от страна на смолянчани?
Интересът е огромен. Миналата година беше силна откъм български филми – „12 а“, „Бензин“, „Нокаут“, „Привличане“ и др. На „София филм фест“ два пъти сме правили специални прожекции с фестивални български филми. Определено към българските филми и детските анимации има най-голям интерес.

Тази пролет ще се навършат шест години на кино „Арена“ в Смолян, ти си управител от създаването. Как мислиш, добра идея ли беше в нашия град да се открие 10-тия киносалон на верига „Арена“ в страната?
Много добра беше идеята. Определено в Смолян имаше нужда от кино. Отчитаме всяка година ръст на посещаемостта. Трябваше да мине първоначалният период, в който да се разработи киното, но сега се вижда как всяка една година клиентите ни стават все повече. Мога да кажа, че кино „Арена“ в Смолян е с едни от най-добрите резултати във веригата. Клиентите ни са от цялата Смолянска област. Събота и неделя са ни най-силните дни. Тогава млади семейства водят децата си на детски филми. Туристи, почиващи на Пампорово, също пълнят залата, особено през зимните месеци.

Това означава ли, че смолянчани са жадни за кино?
Да, жадни са за кино. Хората имат филмова култура. Не са малко и тези, които чакат определени филми, знаят кога кой излиза.

Има ли и маниаци, които гледат един и същи филм по няколко пъти?
Разбира се, че има, но това зависи от филма. Те не са маниаци за кино, а на определена продукция, каквато например е трилогията „Междузвездни войни“. Преди време в Смолян работеше младият актьор Живко Сираков, който по-късно отиде в София. И когато пуснахме филма „Привличане“, негови приятели вкупом дойдоха да го гледат на големия екран.

Какви филми търсят хората от Смолян – обикновен, или 3D?
По-голям е интересът към 3D. Като че ли и по-голямо е предлагането на такива филми. Още повече децата са ни най-големият контингент от клиенти, а 90% от анимациите са на 3D.

Често ли има опашки за билети?
О, да, много са случаите да има опашки за билети, а и да свършат местата. Има ли премиерен филм в петък, събота, неделя, местата свършват бързо. При анимациите е същото. А и клиентите вече свикнаха, че първата седмица е лудница. Тези, които са редовни, знаят какво е, правят си резервации онлайн, купуват си предварително билети. Клиентът в Смолян в началото не беше свикнал нито онлайн да си купи билет, нито резервация да си направи, или пък да плаща с карта. Сега ми прави впечатление, че израснаха в това отношение. Както ние се ъпдейтваме и предлагаме нови и нови неща, така и клиентите се нагласят към новостите. Направихме киоск терминал, на който могат да си закупят билетите без да се редят на касата.

В началото се очакваше, че цената ще отдръпне смолянчани, стана ли това?
Качеството определя цената и тя е еднаква в цялата верига. Имаме промоционални дни, във вторник е 3D филми, а в четвъртък 2D промоции. Свикнаха хората, смятам, че не ги притеснява цената. Редовните ни клиенти знаят колко ще им струва и всеки идва с нагласата, че ще гледа филм, ще си купи пуканки, безалкохолно и знае колко ще му струва всичко това.

Пуканки, безалкохолно, вода, бонбони, може да си купят клиентите на киното

Пуканките са запазената марка на киното, като задължително условие към филма, така ли е?
Да, и затова започнахме да пускаме промоции – билетче, пуканки, вода или безалкохолно. И хората ги купуват. Когато пуснахме промоциите чрез Grabo, имаше период, в който никой не ги купуваше, а сега ги следят. 90% от посещаемостта за постановките на „Роял опера Хаус“ е с купени билети чрез Grabo. Но въпреки, че вече почти шест години, откакто в Смолян работи кино „Арена“, все още има хора, които не знаят, че в града ни има кино.

Каква е месечната посещаемост?
Различна е, но средно имаме над 1 000 продадени билети. Зависи от филмите. Когато са силни прожекции като „Star Wars“, „Бързи и яростни“, може да подмине и 2 000 човека.

Има ли филм-рекордьор?
Два са – „Бързи и яростни“ и „50 нюанса“.

Може ли да кажете някои от по-интересните филми, които предстоят тази година да бъдат излъчени?
Основно са анимации „Как да си дресираш дракон“, „Лего“, филмите на Марвил с фантастичните герои „Супермен“, „Спайдърмен“ и др.

Залата в кино „Арена“ Смолян е със 72 места

Представете с няколко изречения киното в Смолян.
Кино „Арена“ в Смолян по нищо не се различава от останалите кина от веригата. Каквато е холивудската премиера, така излиза и на нашия екран, без значение, че киното е една зала, което не е характерно за веригата. По принцип кината „Арена“ са с по няколко зали. Има и мултиплекси в София, които са с по 13 зали. Но в Смолян няма къде да се направят, не че няма нужда, но липсва подходящо място. На този етап е една залата, но това по никакъв начин не ни пречи и всички премиерни филми се излъчват. По никакъв начин смолянчани не са ощетени, и откъм промоции, и откъм предлагани услуги. Излъчваме балети и опери на Кралската опера „Роял Опера Хаус“ в Лондон, което също е характерно за веригата. Те са веднъж месечно и за тях също имаме редовен кръг от клиенти. Пак казвам всички промоции – филми, специални концертни прожекции, опери, балети, които важат за веригата, ги има и при нас. Залата е със 72 места. Оборудвани сме с най-новата технология. Очилата са Real D 3D, звуковите процесори са Dolby Atmos. Веднъж месечно се прави профилактика на апаратурата. Като качество на звук и картина кино „Арена“ е водещо в България. Държи се на качеството на кино-показа и звука. Залите са Imax, luxe, premium и vip. В София предстои преоборудване на столовете с лежащи. Изцяло се следят иновациите в тази индустрия и се въвеждат и в България. Първото кино „Арена“ отваря врати през 2003 година с кино „Запад“ в София. То е мултиплекс с 13 зали.

Елена Павлова

Коментари

коментара

Реклама