Инджов се надява обходът да е готов за движение след Великден

2378
Инж. Дончо Атанасов с шефа на "ИСА 2000" Юлиян Инджов и Петър Сулинаджиев.

„Надявам се, че след празниците населението ще може да се движи по обходния път.“ Това заяви в интервю пред „Отзвук“ управителят на „ИСА 2000“ Юлиян Инджов. Ще останат довършителни работи по укрепването на скатовете – изграждане на габиони, подпорни стени. В събота на новоизграждащия се обходен път дойде председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, за да види лично докъде е стигнало строителството. Посещението на шефа на АПИ бе повод за няколко въпроса към Юлиян Инджов.

Г-н Инджов, каква бе причината за посещението на председателя на АПИ Дончо Атанасов тази събота?
Г-н Атанасов пристигна, за да види напредъка на строителните дейности на пътя в село Влахово и на новоизграждащия се обходен път.

Кога се очаква обходният път да бъде приключен?
Ако е хубаво времето, могат да се правят прогнози, но две седмици валя и не можеше да се работи. На практика загубихме ценно време. За съжаление, срещу природата не можем да се борим. Каквото можахме, правихме. И вие самите сте свидетели, че валя и дъжд, и сняг.

Инж. Дончо Атанасов се запознава на място с напредъка по строящия се обходен път.

И все пак 10-дневният срок, който бе даден от министър Нанков за този тежък терен, не бе ли много кратък?
Задачата първоначално беше да се направи горски път с ширина 3 метра, по който да минават само леки коли. Но вече стартира строителството на пътя Средногорци – Рудозем. Технологията на самото строителство е свързана със спирането и на този път, което на практика ще затвори изцяло транспортните връзки. Или трябва да се спре обектът на Галчев, и държавата да загуби 8-10 млн. евро, ако не се спази срокът, или да се ушири обходният път. Тогава се взе решение да се разшири трасето, така че да могат да минават и товарни коли с тегло до 12,5 тона.

Доколкото видях на места наклонът на новоизграждащия се път е много голям. Ще бъде ли преодоляно това?
В общи линии това и се прави в момента – наклоните да станат търпими. На практика те ще станат по-малки отколкото на пътя през селото. И затова се наложи да се разшири през Влахово, за да може да се разминават автомобилите. Това удължи трасето с нови 2 км. Пътят през Влахово е 2 км., новото трасе е 1 км., което прави 3 км. път с параметрите на третокласен или четвъртокласен път. Габаритите са 6,50 м. в най-тясното, до 8 метра в кривите.

Може ли да кажете кога ще бъде готов пътят?
Надяваме се по празниците да задоволим любопитството им, т.е. да могат да минат да видят, че строим. По-голямата част ще бъде приключена до началото на почивните дни следващата седмица (тази седмица – б.а.). Може би по време на празниците ще бъде завършено във Влахово и донякъде новото трасе. Надявам се след това да пуснем движението и да довършим обекта, за да не тормозим хората. Ще останат довършителни работи по укрепването на скатовете, изграждане на габиони, подпорни стени на места, където се налага. Надявам се, че след празниците населението ще може да се движи по обходния път.

За срутището имате ли някаква информация? Ще започва ли укрепване, разчистване и т.н.?
Доколкото съм в течение, по отношение на срутището се извършиха геоложки проучвания, минаха няколко групи геолози, които обследваха. Давахме им геодезическа и друга информация, с каквато разполагаме. Очаква се да направят някакви предложения. Доколкото ми е известно, утре ще дойде на място и проф. Божинов. Той се смята за корифеят в тези среди. Щом смятат да докарат и човек, който е на достолепна възраст – 82 години, явно положението не е толкова просто за решаване.

Елена Павлова

Снимки:
Веселин Мадански

Коментари

коментара

Реклама