Една година мобилен оператор върти смолянчанка с дефектен телефон

1073

Близо една година жена от Смолян не може да ползва закупения от мобилен оператор телефон, който се оказал с дефект. След няколкократни рекламации клиентката подала жалба в Комисията за защита на потребителите и търговецът на мобилни апарати бил глобен с 2 000 лева.

Сагата на смолянчанката започва месец след като закупила телефон от магазин в областния град. Апаратът обаче показал дефект и на 19 март 2018 г. тя подава първата рекламация. Извършен е ремонт и на 28 март е върнат. Оказва се, че проблемът не е отстранен и пет дни по-късно жената отново посещава магазина и подава втора рекламация. Така още два пъти и мобилният апарат отново й е връщан без да е отстранен дефектът. От сервиза отразяват, че телефонът е преминал успешно функционалния тест и не проявява описаните проблеми. Още при първото изпращане в сервиз й е сменена сим-картата, но той пак проявил дефект. При поставянето в друг апарат тя работи, което показва, че повредата е в телефона, категорична е клиентката.
Неспособна да се справи с проблема смолянчанката сезирала Комисията за защита на потребителите. Тя посочва, че общо девет пъти е връщала телефона в магазина, самите служители също след като го получат от сервиза и го изпробват са виждали, че той не работи и на няколко пъти сами са го връщали. Жената дава дежурства и телефон й е необходим във връзка с работата й. Многократно е питала служителите какво да прави, искала е да бъде заменен с друг апарат, но до момента той не й е върнат изправен и не е заменен с нов.

Служителите на комисията, призовани като свидетели, твърдят, че в този случай клиентът остава незащитен, защото отношението на търговеца е формално. Наложена е санкция на мобилният оператор от 2 000 лева за това, че не е спазен едномесечният срок за привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба. Глобата бе обжалвана, но последователно Смолянският районен съд и Административният съд я потвърждават. Според съда нарушението е свързано с основни права на потребителя да направи рекламация пред продавача и да очаква в определен от закона срок да получи поправената стока или същата да бъде заменена, или да се постигне споразумение с продавача за решаване на спора. Неспазването на установения срок от продавача за отстраняване на дефекти е безспорно установено в конкретния случай,както и неотстраняването на недостатъци във връзка с обичайната употреба на телефонния апарат.

Решението на Административния съд е окончателно.

Елена Павлова

Коментари

коментара

Реклама